tungt

just nu är livet ganska tungt. johan och jag har tagit beslutet att låta vår fina Fela somna in på måndag. I veckan var vi hos veterinären där det togs blodprover för ev struma som vi skulle få svar på i början av nästa vecka. I fredags fick hon ett krampanfall och efter samtal med vet så lyckades hon få fram resultatet fortare. Ingen var väl egentligen förvånad över resultaten - hon har struma och rejält höga värden dessutom. Idag har hon fått två anfall till, och det är så hemskt att se henne...
Beslutet att ta bort henne tog vi egentligen redan hos veterinären. Alternativet var att sätta henne på en behandling med dyr provtagning, vilket vi inte vill göra pga 1) hennes höga ålder och det faktum att vi inte vet om hon vill vara med i spelet längre... 2) att hon har problem med höfterna sedan innan som vi isf skulle sätta in smärtstillande mot 3) att det är svårt att få till rätt dos medicin och att risken är stor att andra problem uppkommer samt 4) att vi antagligen inte kommer kunna få i henne piller.
Hemskt beslut och jag grinar titt som tätt för jag vill verkligen inte ta bort henne. Förut funderade jag tom över om man inte skulle prova att ge henne medicin iallafall, men jag vet ju att det är för hennes och vårt bästa. Så en dag kvar har vi tillsammans - jag hoppas bara att hon slipper några fler anfall under den perioden <3

Kommentarer
» Wikki

Till minne av Fela

http://metrobloggen.se/wikipedia/ett-tackjam-for-karleken/

2011-11-13 // 21:24:00
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback