full fart

som lyder ovan. nu är min ledighet slut, nästa blir på måndag när vi ska iväg till ATG med Lizzy.
Idag har jag hunnit med att brodda Lizzy (tog ca 1 och en halv timma eftersom jag var tvungen att åka till Hööks och köpa en gängtapp innan jag kunde brodda och släppa ut hästarna), mocka och fixa åt hästarna, baka bullar, tvätta samt bära in lite av Johans pappas saker i lägenheten. Grejerna ska så småningom delas upp mellan syskonen alt slängas, men tills vidare så förvaras dom hos tre av syskonen.
Har fixat transport till måndag nu också, mina föräldrars snälla granne ställer upp och lånar ut. Ska bara få tag i bil nu också. Pappa tyckte jag kunde kolla med han som äger transporten om vi inte kan låna en bil också, så det blir nog så det blir. Ska ringa honom imorgon eller på fredag och kolla läget. Det verkar ju iallafall som om allt kommer lösa sig, och det känns skönt. Har en bra magkänsla inför besöket också, känns som om vi kanske kan få ordning på hennes jäkla ben nu en gång för alla.
Jag vill ju liksom inte ha en häst som skrittas 30 min 3 dagar i veckan eftersom det är det enda hon håller för...
Men vi får se, time will tell. Skönt att vi fick en tid så pass fort ändå, så man inte behöver gå och vänta i flera veckor över jul och så.
Nu ska jag nog gå och lägga mig, för imorgon är det som sagt jobb. Kom just på att jag måste duscha innan jobbet också, så nu måste jag absolut gå och lägga mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback