Cheri

Blir att ringa vet imorgon och rådfråga angående raspning av tänder.
Har ju inte raspat mina hästars tänder en enda gång sen jag köpte dom ( 4 resp 3 år sedan) för att min hovis påstod att hästar över 15 år inte behöver raspas.

Märkte igår att Sherry inte kan tugga ordentligt, hon tar jättesmå tuggor och hälften ramlar ut i små bollar :(
Passade på att titta i lizzys mun (sherrys såg förövrigt ok ut, men jag är ju som sagt ingen expert...) och hon ser inte fin ut vill jag lova. världens överbett :S min stackars pålle, och jag som inte ens kollat i munnen på henne på hur länge som helst !
Bli att åtgärda snarast.
Ska kolla med vet
- om det går att raspa tänderna på gamla hästar
- tips om vad jag ska göra med Sherry
- vem jag ska ringa till. för om nån vet vem som raspar hästtänder bra så lär det ju vara en veterinär.



lite update sådär ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback