Fejk-bloggar

Något jag stör mig ofantligt mycket på är bloggar som är fejk. Dvs personen/personerna som skriver låtsas vara någon annan, och då snackar vi inte Kissie-style utan "hej jag hittar på fritt ur luften alternativt kopierar nån annans idéer."
Jag länkar inte till nedan nämnda bloggar, för jag har inte lust att främja detta lågstadiebeteende. Vill ni läsa så får ni leta reda på dom själva.

Bara idag jag jag ramlat över 2 stycken.
En som handlade om en tjej som "skrev dagbok" om sitt pinsamma liv. Märktes hur tydligt som helst att den var fejk eftersom;
A) Hon hade inte koll på namn på människor/djur hon nämnt i tidigare inlägg.
B) Huvudkaraktären är tagen ur en ungdomsbok.
C) Finns inte en människa i världen som kan råka ut för allt det hon har beskvit i sin blogg.

Den andra påstod sig vara en kändisblogg, som drevs av 2 tjejer som sade sig bo i Hollywood. Lägg då märket till att inga efternamn nämndes, ingen ålder, och språket var en 10-årings ungefär.


Frågan jag ställer mig är; hur kan man tycka det är kul att låtsas vara nån annan än man är?
Vill man hitta på så kan man skriva en bok, inte blogga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback