Tankar om melodifestivalen

Så har årets schlagerhysteri börjat, till mångas lycka och en dels fasa.
Jag är en sån människa som i vanliga fall uppskattar melodifestivalen, detta till stor del för att det är tradition skulle jag gissa på.

Mina + för den nyligen avslutade omgången i Göteborg:
  • Emilia är tillbaka! Vem minns inte (och hatar numera) "I'm a big, big girl [...]". Söt är hon dock fortfarande, även om hennes röst inte riktigt håller i schlagervärlden.
  • Underbart söta Jonathan Fagerlund med sin fina Welcome to My Life. Ja jag är en sucker för pojkbandsliknande sångare xD
  • Caroline af Ugglas kommentar när hon fick veta att hon gått vidare till duell. Kommer inte ihåg exakt, men något om en fågel var det.

Mina - :

  • Shirley Clamp. Tråkig låt, tråkig sånginsats och tråkig klänning -_-
  • Petra Mede. Ni kunde inte hittat någon som är virrigare på att förklara, SVT? De nya reglerna föreföll mig totalt oförståeliga.
    Trots att jag antar att hennes skämt blivit noga genomkollade av SVT:s ledning, så smög det sig ändå in ett par grodor. "Det vi vet, och alla i publiken och ni där hemma vet...att vi är homosexuella. Iallafall en del av oss" Enbart vulgärt.
  • Marie Serneholts skor. Men det är bara för att jag tycker den modellen på skor är så fruktansvärt fula!


Något i stil med det markerade paret tror jag det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback