Min far och mina hästar

När jag gick ut och skulle mata hästarna vid 12, upptäckte jag att dom hade på sig sina innetäcken.
Ute.
När det är 10 minus.
Så det blev att ta tag i Sherry och en påse med hö och in i stallet och byta täcke. Ut med henne och höet i vinterhagen, iväg och hämta Lizzy som står kvar i sommarhagen, tillbaka med henne och den andra påsen till stallet, och sen ut med henne i hagen till Sherry efter ett snabbt klädbyte.
Ska tilläggas att dom båda var superhispiga och sprang som idioter i varsin hage.
Den enda bra saker som kom ur det här är att jag upptäckte att Lizzy faktiskt lyssnar lite på mig numer. Förut när hon hamnade i den här situationen sprang hon bara runt mig, och märkte inte ens att jag existerade, nu gick hon bredvid mig (visserligen med huvudet uppe i himlen) men hon snurrade bara 2 ggr och det var när vi befann oss på gårdsplanen och Sherry hispade i vinterhagen (som alltså ligger precis bredvid gårdplanen), annars gick hon jättefint bredvid mig :)

Jag älskar när min far gör sånt bara för att reta upp mig -_- fatta om täckena hade gått sönder! Lizzys bomullstäcke kostade visserligen bara 200 kr på Stadium, men i en hästbutik kostar det MINST 400. Och Sherrys ulltäcke ska vi inte ens prata om...nypris var 700 :-.
Det hade blivit en dyr historia för min far, om mina kära pållar hade fått för sig att rulla sig eller fastna i nåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback