Fredag

Känns lite lagom kul att jag sitter och skriver på en religions inlämning såhär klockan 8 en fredagkväll, men vad gör man. Jag skippade j att gå på föreläsnngen i tisdags, så då får man ta sitt straff. Den ska ändå bara vara på ca 1 sida.

Jag vet precis vad jag skulle vilja göra istället, men personen jag vill umgås med är upptagen på sitt håll. Vilket jag faktiskt är helt okej med. Jag har ju tidigare (alltid) haft ganska stora problem med att acceptera alkohol och hur det påverkar folk, men jag har bestämt mig för att försöka bli en vuxen människa (försöka bete mig som att jag faktiskt är 18!) och lära mig acceptera att alla människor inte är som jag.

jag saknar dig :/

Förövrigt var jag ute med Lizzy förut som fick spatt när en slamsugnings-lastbil kom bakom oss på landsvägen, och studsade iväg i galopp på grusvägen som leder hem. Tjena, så gick det med den lugna ridturen.
Dumma häst som inte förstår att hon river upp och förstör skador på det sättet. Suck.
Travade en kort bit idag för första gången sedan Selander var ute och sprutade henne förra torsdagen. Det gick bra, men det var lite svårt att känna hur hon egentligen gick idag, när det hade kommit 2 dm nysnö och hon inte hade några snösulor bak...blir att försöka inhandla det imorgon innan hovis kommer. Får hoppas att hon inte drar av sig några fler skor nu, det har rykt 3 skor med vardera 4 brodd + varsin snösula sedan denna vintern började -_-

(kan tillägga att Lizzy har en knäledsinflammation som är under behandling, för icke invigna läsare. Första behandlingen fick hon i höstas, och andra nu i förra veckan. Hon käkar glycosamin, blir masserad med liniment på knät, och står under skrittning, vilket hon själv inte vill inse då hon är ett riktigt krutpaket, det märks absolut inte att tjejen blir 18 år i juni)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback