Mumin

Jag har sedan flera år tillbaka samlat på I Mumindalen (nivet den där japanska tecknade serien från 90- talet)
har nu skaffat mig alla avsnitt utom följande: (det finns alltså sammanlagt 78 avsnitt)

Mumin och piraten

Rösten inifrån trädet

Snorkfröken blir synsk

Vattenfen

Muminpappans andra ungdom

Moderlig kärlek

Hemska Lilla My

Mumin, spåman

Den fina klänningsbalen

Vampyren

Fågeln Fenix

De lata svamparna

Mumin och grottan

Mumin och delfinen


Om någon någonstans vet hur/var jag kan få tag i resterande avsnitt så blir jag sjukt tacksam!

Kommentarer
» Sanna

Exakt de jag också saknar.. saknar även "snorkens flygande skepp" och "mumin och delfinen"... hör gärna av dig om du fått tag på dem :)

2010-06-17 // 19:47:49
» Dennis

Saknar samma som ni.

Snorkens flygande skepp spelades på finsk tv och jag råkar vara finlandsvensk. Men då jag inte har bandat in de svenska episoderna fick jag endast tag på den finska "Iso Jysäys" (episod 30 enligt yle) med en sådanhär förklarning: "I drömmen flyger mumin hur lätt som helst, men snorken måste få sitt luftskepp att flyga påriktigt. Det var då allt klurigt"

(Översatt från finska: "Unessa Muumipeikko lentää kuin tyhjää vain, mutta Niiskun täytyy saada ilma-aluksensa lentämään ihan oikeasti. Se onkin visainen temppu.")



Var hittade ni "konstnärer i mumindalen"?



maila mig om ni hittar nåt! juhuuuuu(at)hotmail.com

2010-10-27 // 23:19:41
URL: http://www.kolumbus.fi/~kv1276/dennis
» Lisa

Hej! Jag har alltid älskat mumin och önskar få se den här serien igen.. Hur har du fått tag på avsnitten? De verkar inte finnas någonstans! snälla hjälp :)

2011-04-13 // 13:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback