Jag måste äga den suraste hästen ever.

Idag har varit en riktig hästdag. Jag har fixat så att det finns el i staketet samt att det bara är att dra på kranen så fylls det på vatten i badkaren i hästarnas "beteshage".
Dessutom har jag ridit en längre sväng med Lizzy idag, tyvärr är hon fortfarande lite öm i vänster fram...får hoppas det ger sig om ett par dagar :)

Lizzy är förövrigt sitt vanliga härliga jag i ridningen. Hon höll på och muppade sig när vi skulle hem, och hon fick gå på långa tyglar. Ingen skritt då minsann, utan Lizzy skulle trava. Jag håller (ganska ilsket) in henne, och daskar till henne med spöt. Lizzy kör sin standardprucedur och sparkar med höger bak upp mot magen, som för att säga "vafan tror du att du håller på med?!" När hon slutar går vi vidare och samma sak händer igen. Och igen. Och igen. Tredje gången är Lizzy redigt förbannad och börjar hoppa och sparka ordentligt, nästan sparkar bakut.
Slutligen kom vi hem, utan avskrittning, utan fick köra serpentiner och skänkelvikningar över vägen ända hem.
Fyfan för ston säger jag bara. Iallafall den damen jag äger. Så jävla tjurig är hon!

Fast på något sätt är det ganska skönt att hon har börjat med det där igen, det betyder att hon inte har så himla ont längre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback