jamen javisst

hur mår vi  idag då? bättre än igår men inte okej än. struntade tom i att sätta mig på hästen och rida en sväng idag bara för att jag ska hinna bli frisk. hela min omgivning försöker alltid tvinga mig att inte rida när jag är sjuk, men jag kan säga att det går fan inte ofta. endast när jag är supersjuk eller som nu, måste jobba, så låter jag bli att hoppa upp på hästen. hellre vinterjacka, mössa, halsduk och vantar och skritta en timma liksom än att pålle ska stå.

lyckades beställa ett regntäcke till Lizzy idag också. Hööks reade för 250:- spänn så då var jag jäkligt snabb. inte tillräckligt snabb dock då det endast fanns ett täcke kvar i den storleken (hade tänkt köpa ett till från början...) men ska nog ta och köpa ett annat till Sherry, också Hööks, med fleecefoder i. Sherry är så känslig mot regn och kyla så det blir bra för henne med ett lite fodrat täcke.
och nu kanske du frågar dug varför i hela friden jag beställer grejer till hästen när jag i ett tidigare inlägg skrev att jag inte har pengar till kläder och hästarna dessutom redan har varsitt utmärkt regntäcke? jo som såhär är det; jag har inget torkrum i mitt stall vilket gör att efter en hel dags regnande tar det ca 2 dagar för täckena att torka. om det då regnar dagen efter också så måste dom få på sig blöta täcken, så jag har funderat ett tag på att köpa två täcken till så man har att byta med. Gör nu slag i saken och köper två nya just därför :)

Nu ska jag äta choklad (fy mig) och käka stekta ägg. Det får bli kvällens nöje. Och lite Arkiv X kanske. Vi är inne på 6:e säsongen nu, så nu börjar det snart närma sig slutet :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback