pållarna mina

Äsch då, kör in detta inlägget nu medan jag kommer ihåg det. Enjoy people!


____________________________________________________________________________________________

Ja jag har som sagt 2 hästar i mitt stall, 2 galna gamla tanter som varken vet sin egen ålder eller hur stora dom egentligen är, vilket ofta leder till krossade tår, trasiga staket, sår på hästben ja ni fattar :p

Till att börja med så har vi Lizzy, min underbara flicka som jag ofta kallar ponny men som egentligen är 162 cm över manken (rättså stor alltså), ett svenskt halvblod av den kompakta dressyrmodellen.
Lizzy blir 19 i år, och börjar alltså bli en gammal tant. Jag har haft henne i snart 4 år, och jag kan säga att det märks inte i den hästen att hon är gammal. Hon beter sig som en nyinriden 5åring och springer och slår med nosen, är "rädd" för allting, och allmänt busig. Jag har haft en hel del problem med henne tidigare, för hon har ett sjujävla humör (sto + fux, kan det bli bättre liksom? xD), och testar konstant alla som hanterar henne. Hon har dock blivit mycket bättre på senare tid, vilket jag tror beror på att vi har masserar upp henne i kroppen, raspat till hennes tänder och även att vi behandlar hennes knä regelbundet. Historien om Lizzys knä kan vi ta en annan gång, för det är en låååång story!
Lizzy är tänkt som dressyrhäst, men det är lite si och så med det eftersom matte vill en sak och Lizzy en annan. Men vi kämpar på, målet är att börja rida för instruktör till hösten och sen ev komma ut på nån lokaldressyr. Men allt hänger på att hennes knä håller så vi får se :)









Och sen har vi Sherry. Damp prinsessan. Sherry är fruktansvärt söt, och fruktansvärt nervös. Hon är min sällskapshäst, och det finaste som går på 4 ben inom x-antal mils radie. Sherry är ett toppstammat varmblod efter Nevele Pride (us) (sök på google så får ni se), som har gått som avelssto i många herrans år tills hon 2007 plötsligt inte tog sig vid betäckning länge, och då fick jag henne. Sherry är förövrigt 21 år, men precis lika omedveten om sin ålder som Lizzy :p





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback